
„Rozwój kompetencji kluczowych uczniów Szkoły Podstawowej Nr 2 im. Stanisława Staszica w Ostrołęce”nr projektu FEMA.07.02-IP.01-0398/24 współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Priorytetu VII Fundusze Europejskie dla nowoczesnej i dostępnej edukacji na Mazowszu w ramach Działania 7.2 Wzmocnienie kompetencji uczniów programu Fundusze Europejskie dla Mazowsza 2021-2027
Czas realizacji projektu: 01.03.2025–30.11.2026
Całkowita wartość projektu: 851 287,50 PLN
Wkład Funduszy Europejskich: 723 594,38 PLN
Główny cel projektu: Podniesienie jakości edukacji obejmujące rozwój kompetencji kluczowych, społecznych i społeczno-emocjonalnych 200 (106K) uczniów i rozwój kwalifikacji zawodowych 35 nauczycieli (30K) w Szkole Podstawowej nr 2 im. Stanisława Staszica w okresie od 01.03.2025 do 30.11.2026. Projekt będzie realizowany
z poszanowaniem zasady równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób
z niepełnosprawnościami oraz zasady równości szans kobiet i mężczyzn.
Cele szczegółowe: wsparcie uczniów w zdobywaniu wiedzy; wyrównanie szans edukacyjnych dzieci i młodzieży; doposażenie szkoły i umożliwienie uczniom korzystania
z nowoczesnych technologii w procesie nauczania; wsparcie dla rozwoju zawodowego nauczycieli, w szczególności w zakresie rozwijania umiejętności, w tym cyfrowych;rozwój systemu nauczania wykorzystującego technologie cyfrowe oraz innowacyjne metody nauczania.
Wsparcie projektowe jest odpowiedzią na potrzeby Szkoły Podstawowej Nr 2
w Ostrołęce. Skierowane jest do uczniów/uczennic i nauczycieli oraz pedagoga szkoły. Projekt w swoim działaniu skupiać się będzie m.in. na:
1.wsparciu uczniów w zakresie rozwijania umiejętności podstawowych – każdy uczeń/uczennica objęci projektem rozwiną minimum 2 umiejętności podstawowe, spośród:
a) rozumienie i tworzenie informacji; b) wielojęzyczność; c) matematyczne; d) w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii.
2.wsparciu uczniów w zakresie rozwijania umiejętności przekrojowych – każdy uczeń/uczennica objęci w projekcie rozwiną min. 3 umiejętnościprzekrojowe.
3.wsparciu uczniów w zakresie rozwijania umiejętności społecznych i społeczno-emocjonalnych.
Rezultatem udzielonego szkole wsparcia jest trwała poprawa jakości nauczania, zgłębieniewiedzy w różnych dziedzinach, nabycie umiejętności społecznych (komunikacja, współpraca, umiejętność rozwiązywania problemów) oraz świadome i przemyślane przez uczniów podejmowanie decyzji edukacyjno-zawodowych. Nauczyciele w szkoleniach zdobędą solidne kwalifikacje i nowoczesne metody nauczania, które znacząco wpłyną na jakość edukacji przez wiele lat.Projekt zakłada realizację następujących zajęć w kl. I–VIII.
- Dydaktyczno-wyrównawcze z matematyki.
- Dydaktyczno-wyrównawcze z matematyki ze specjalnymi potrzebami.
- Przygotowujące do egzaminu z matematyki.
- Rozwijające uzdolnienia – warsztaty KMO – rozwijanie pasji poznawczej i naukowej w dziedzinach: biologii, fizyki i chemii.
- Rozwijające uzdolnienia i zainteresowania przyrodnicze – zajęcia z przyrody i geografii.
- Rozwijające zainteresowania techniczne – I Ty możesz zostać konstruktorem.
- Rozwijanie zainteresowania informatyczne PROGRAMUJ.
- Rozwijające z języka angielskiego.
- Koło zainteresowań (nauka gry w warcaby i szachy).
Projekt obejmuje doposażenie bazy dydaktycznej szkoły w profesjonalną pracownię językową oraz szereg pomocy dydaktycznych do realizacji zajęć prowadzonych w projekcie zgodnie z przeprowadzoną diagnozą szkoły.
#FunduszeUE